忍者ブログ
ここはHPでは紹介しきれないDC最新情報を中心に扱っているファンブログです。DCファンとの交流を随時希望!!
[1562]  [1561]  [1560]  [1559]  [1558]  [1557]  [1556]  [1555]  [1554]  [1553]  [1552
×

[PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

前回にアップしたあと、どんどんRCAのEDさんが回答を続けてくれているとは知りませんで・・・

続きをアップしていきたいと思います。
放置していたので、すっかり回答が溜まってしまいました。
細かい部分はスキップし、主旨だけどんどん書いていこうと思います。(間違っている可能性は当然ありますので、ご指摘お願いします)

DCOでのエントリー最初にエドさんの回答リンクをまとめてくれています。親切。

3月16日 15:08の分
-みなから集まったサイトについての提案・アドバイス・感想についてはすべて考慮し、反映できるだけする。DCからも希望事項もある。言葉を変えれば、新しいサイトはDC自身が住みたい家を建てているようなもの。

-「探索」機能は昔からなんとか取り付けたいと試みているが、他のソニーアーティストサイトで同様の機能を取り付けているところはどこもエラーが発生する傾向にあるので、約束は出来ないが、努力している。

-「プライベートメッセージ」のオプション機能は、サーバーに大きな負担をかけるために、99%の(RCA?SONY??)アーティストのサイトで採用されていない。新しいDCOサイトに同オプションを以降するように努力はする。(今のDCOではプライベートメッセージが送れる??のかな)

-ブッキングエージェンシーから知らされる、ツアーチケット先行販売やオファーは、特別な断りのない限り、「ニュースレターNewsletter」に登録したユーザーに送るようにようにする。ただし、前も言った通りRCAはツアーに関しては口を挟む立場にいないので、プロモーターのRCAへの働きかけの比重によって大きく変わってくる。RCAは基本的にツアーの日程や情報待ちの点においては、ファンと同じ位置にいるといっても過言ではないので。

-オンラインチケットブローカーが、売りに出されてもいないチケットをなぜオファーしてくるのか疑問に思っているかもしれないけれど、すべてそれはブローカーの一存でされていることであり、彼ら自身もまだ入手していないチケットの場合もある(=見込みのみでビジネスをしてる)。

-新しいサイト(DCO)が立ち上がったら、US外のDCマーケット枠の拡大、インターナショナルチームが確実に「グローバルページ」のアップデートを行う。 (立ち上がり次第、これを優先してやってくれるとまで言ってます)

お願いだから、日本をハブにしないでくれぇええ!!

-セールスデータに関しての情報更新は、月一などで行うのは問題ない。(わーい!インターナショナルのも、もらえるのかな??) ただし、ラジオチャートはみんなに任せることになる。
ラジオチャートに対して一言:ラジオプログラマーは、攻撃的なファン、繰り返しのリクエスト、圏外からのリクエストなどに非常に敏感で、そういう傾向が見られる場合は、即、そのアーティストのシングルをボイコットしたりするので、DCO上でRCAとしてファンにラジオに関してはプロモートしない。

-ボーナストラックや他の特典は、DCOで発売されるデラックスバージョンに含まれると思ってくれていい。また、前にも言ったように、今、先行予約してくれている人は、1クリックでデラックスバージョンにアップグレードできるようにしようと思っている。 さらに、ボーナストラックは、最終的にはDCOのミュージックストアで、単独でダウンロードできるようになることも保証する。

-Edは本名。(←どうでもいいと思ったあなた!手をあげて!)

-CAPTCHAは必要悪。(今って、CAPTCHA(パソコンを入力するにあたって、人間かどうか確認するあの機能(笑)をしないとコメントとか出来ないんですかね?DCOを使ってないのでわからないです) でも、みんなの意見もわかる。 現在みんなのコメントを元にしてセッティングの変更をしているところで、バランスよくなるよう努力はする。

ということで、この回のは終わりです。
まだ他にもあるので、随時アップしようと思います♪
ファンの皆さんは興味ありますかね?なければ別にリンクとか貼ってスルーしちゃいますけど(汗)

Thanks to those of you who posted site design suggestions below. We're taking everything into account for the new site build. Some things will surely be doable, others not, whether because we have evidence (user and business best practices) to the contrary, limitations within our Drupal platform, or specific requests from David himself to address, since ultimately, we are building the house he wants to live in here, if you catch my meaning. Some more answers for you guys:

- I'll 'stick' my answers to the page top so newly arrived readers can find them easily, and condense them into one if I can find a moment.

- The search function is something I've wrestled with our dev team for quite some time. What few other Sony artist sites we've applied it to have often had functionality issues that ultimately reminded everyone why Google rules. This is certainly something I'll be looking into, though.

- The private messaging option has been dropped from 99% of our artists sites because of the huge server load it requires, but as I told some of you in separate notes, I'll do everything in my power to keep it alive for the next DCO.

- Whatever tour pre-sale codes and offers we are given by the booking agent will be delivered to registered newsletter users unless otherwise noted. Again, I depend on the promoters to do this for us, since RCA has no say in David's touring business, so please understand I'm often waiting on them to inform me about special offers, date announcements, and other information - just like you. The music business is going through fractious times, as most of you know, so the various parts don't always remember that they should be working TOGETHER. Smiling

- Speaking of touring, I don't have the lifetime necessary to get into the intricacies of the byzantine touring business, but those of you wondering how online ticket brokers are already offering tickets to a show that's not yet on sale, have to realize that THAT's their business: offering tickets they might not even HAVE yet, knowing full well they will probably lay hands on them once the pre-sale does take place. You'll find plenty of articles online that go into this if you search...it's just complicated as all hell.

- Once the new site launches, I'll be sure to prioritize David's bigger ex-U.S. markets with our international team to make sure they update the respective global pages as quickly as possible.

- I'll be happy to provide sales updates once a month or so, as time allows. You're on your own for radio charts - haha! Radio programmers are very touchy about how aggressively fans request music sometimes, and have been known to drop an artist's single if they feel harassed or taken advantage of by fans from outlying zip codes, so we do nothing on DCO that would encourage them to think we're putting you guys up to excess requesting at radio. That doesn't mean you shouldn't do it; just do so respectfully and within measure (i.e. - don't call a billion times).

- CAPTCHA is a necessary evil, but I totally hear you guys. I'm currently revising the settings based on your comments and we'll do our best to find a better balance without letting the Viagra salesmen in the door.

- The practice of attaching different songs to the same standard CD in order to give every retailer their own exclusive is thankfully fading into oblivion, so it's very unlikely (not impossible, but very unlikely) that this will happen with the new album. I'm not in the sales department, so I don't have full authority on the matter, but I expect any bonus tracks and other content will be included in a deluxe edition we can offer fans here on DCO first, including the one-click upgrade to your existing orders I mentioned earlier. I can also guarantee you that bonus tracks from the first album will ultimately be available for individual download here on the DCO store. That's the beauty of these stores we've built: to help super-serve (marketing lingo alert!) the diehard fans like you and deliver products that wouldn't make financial sense to create for general retail. It's a win for the label, the artist, and most importantly for you fans.

- Any Glambert or Daughtry fan could tell you this, so I may as well too: yes, my name really is Ed.

Anything left unanswered likely HAS no answer at this time guys, but don't be afraid to ask again if you feel I simply missed it. Thanks.


PR
この記事にコメントする
お名前
タイトル
文字色
mail
URL
コメント
パスワード   Vodafone絵文字 i-mode絵文字 Ezweb絵文字
secret (管理人しか読むことができません)
続き
>Edは本名。(←どうでもいいと思ったあなた!手をあげて!)
はいはい!!

まだ続いてたなんて知らなかった!
私は興味ありますよ^^

新しいサイト(DCO)が立ち上がったら、US外のDCマーケット枠の拡大←ここかなり重要!!
絶対日本を入れてちょうだい!!!!!
もうハブはいやだ…
私たちも先行予約したいのにできないなんて悲しいわ
Toshiko 2011/03/23(Wed)21:39:22 編集
ははは
やっぱり、本名どうでもいいと思いました?(笑)
ははは。
ランバートファンやドートリーファンなら知ってるけど・・・みたいな言い方されて何だろ??ってドキドキしたら、本名だって。
むしろガックリしたですよ(笑)

他のも読んでて気がついたのですが、この方、ブラジル(だったと思います。もしかしたら違ってるかもしれません。ざーっと読んだだけなので)出身で、ほしいアーティストのものがすぐに手に入らない悔しさをよくわかってる、みたいに自分のことを話していて、おおおお!と思いました。

ランバート君ほどの日本特別仕様は期待しませんので、どうかハブにだけはしないでいてくれると嬉しい・・・・

Toshikoさんが興味あるっていってくれたので続きもアップすることにします。
でも大事なところはもうないかもしれません(ぁ)
キョウ 2011/03/23(Wed)22:04:18 編集
この記事へのトラックバック
この記事にトラックバックする:
DCのつぶやき
Twitter / thedavidcook
リリース情報
最新シングル 2013/04/30
Laying Me Low

アルバムリリース 6/28
This Loud Morning

DCOストアの購入方法
DCOストアで購入する際の     参考エントリー↓↓
プロフィール
HN:
KYO
性別:
女性
趣味:
DC&TA
自己紹介:
DAVEに目がない。The Anthemic に右往左往。
I'm nuts about David Cook and The Anthemic!
カレンダー
12 2025/01 02
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
管理人のつぶやき
基本DC関係のTwitterにギャーギャー騒いでる
バンドメンバーの音楽購入
何でもお気軽にどうぞ
ブログ内検索
DCOL カウンター
アクセス解析

Copyright (c)DCOL:David Cook fan blog/ デヴィッド・クックファンブログ All Rights Reserved.
Powered by NinjaBlog  Photo by Kun   Icon by ACROSS  Template by tsukika


忍者ブログ [PR]