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こちら、EDさんのコメント一覧(DCO) 
**訳は怪しいので参考程度でお願いします。また間違い発見の際には、ご指摘お願いします!


3月17日 21:18のエントリー
これはインフォメーションというより、前にEDさんが発言したことの解釈のされ方のについて、ちょっと本人から意見してるのが内容のメイン。
彼ら(RCA)の立ち位置を再度説明というか。
まあ全部、細かい内容にグチグチ言ってくる人達を相手にしてたら大変ですよね。完全無視ってわけにもいかないだろうし。難しい。
あとは、前にファンから募ってた、参考にすると「いいサイト」(←DCO改築に参考にするのに)が、なかなかためになっているので、どんどん教えてねーっていう内容。
今のDCOのメニューバーは、指摘されるように良くないから、改良するって。

・・・・ほら、たいしたインフォメーションなかったですよね?



3月18日 11:26エントリー
ここのところあれですね、新しいインフォというより、前の自身のコメントに付け足す形で説明してますね。

このエントリーでは、前にライブアルバムの需要が低いという話をしたけど、それついて補足します。
本当に需要が少ないんだ、と説明するのに、具体例を持ってきたのですが、その具体例がランバート君。
ランバート君のグラムネーションライブCD/DVDでさえ、オフィシャルのオンラインストアーなしには商品化できなかったろうって。
(オフィシャルのオンラインストアーは、従来の小売店では扱わない(利益が出ないから)、お値段お高めのデラックスバージョンとかでも扱える)
近年の音楽業界のセールスの落ちこみの激しさは、そのくらい利益の出ない厳しいものになってるって。
ただし、アーティストととしての音楽キャリアを積むために、時には(そういった利益ナシ商品を)リリースすることはあるけれど、EDさんの立場として、ビジネス上の損失、またはDC自身が負担することがないようにやっていかなければならないことも理解して欲しいそう。
関係者がみな大音楽ファンであり、自身も好きなアーティストが出すものは全て購入したいと思う気持ちがあることを言及し、だからみんなの気持ちはよくわかるけれど現状のビジネス環境がそれを許さないからって。
ただし、出来る限りのことをして、できるだけのものをリリースしよう努力してくれるそうです。


さ、やっと最後の一つとなりました。
いま、ちらっと見たら、非常に長いですが、インターナショナルマーケットの話がちらちら見えます。
おおお 俄然読む気が沸いてきたぞ!!!

でもその前にHELLO記事いっちゃうかも。 「はろー 君が探してるのってぼく?」

ボク ボクーーーッ +。:.゚ヽ(´∀`。)ノ゚.:。+゚ ウキャーッッ (…)


3月17日 21:18のエントリー

My tour comment had no hidden meanings, guys. As I explained earlier, touring is simply NOT RCA's business, so I can only be vague about it, lest I actually promise - even suggest - a time frame or specific plan that you'll latch onto and turn against me later if you feel like picking a fight...which of course some people inevitably will. So even as we "communicate professionally with consumers," we can't be held liable for the emotional response some fans may have to a straightforward answer like the above. Here's a guarantee: I'm too busy to post misleading information here, so when you see a noncommittal answer like that, it really, truly means that there are no additional details, or a specific answer...yet.

May I also point out that, although we label folk certainly can't compete with your level of fan-dom towards David specifically (I mean, who can?), I can promise you we are all much bigger MUSIC fans than many of you, so we do know what it's like to be a mega-fan; or else we'd be happily making a lot more money working with products that didn't talk back to us - LOL.
To that point, the lists of sites you guys have been providing are extremely helpful, because they seem to be confirming the fact that I can focus my marketing and advertising efforts on lifestyle and entertainment sites, plus only the major music portals, instead of on the endless number of smaller music sites catering to obsessive music fans, most of whom are irreparably snotty towards anything AI-connected anyway.
So keep the suggestions coming.
Oh, and I agree that the menu bar on DCO is WAAAAAY too jam-packed, and we'll definitely be paring the options down just enough to account for everything, while making crucial sections like the forums easier to find.
 


3月18日 11:26エントリー

Hell yeah, great to see the music lovers fighting back - I stand corrected!
And let me elaborate on my comment about live albums having limited appeal by explaining that, in a macro sense, they really DO have very limited appeal. Even the Glam Nation Live CD/DVD coming out this week would probably not have been financially feasible without the benefit of an official online store, capable of housing an exclusive deluxe edition at a higher price point, which brick-and-mortar retail would not have agreed to stock in sufficient quantities to turn a profit, never mind break even. That's how slim music business margins have become due to the erosion of the sales base in recent years, and although we're willing to break even on career-building releases now and then, we have to be responsible enough not to lose money out of ours' and David's pockets. Please understand, we WANT to put out live albums and anything else we can get our hands on from any of our artists (like you guys, I'll buy ANYTHING released by my favorite artists, even if they're singing the phone book), but external business conditions simply don't allow that to happen all the time. Hopefully we'l be able to counter those external forces more often than not moving forward, and right here on DCO.
I love the idea of adding page numbers to the top of the threads, as well as the bottom, for easier navigation - that'll definitely be on the redesign wish-list.
And thanks again for the site suggestions, this is really valuable intel for our upcoming marketing efforts.
 

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